Haderslev - Reisverslag uit Haderslev, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu Haderslev - Reisverslag uit Haderslev, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu

Haderslev

Blijf op de hoogte en volg emmy

24 Augustus 2015 | Denemarken, Haderslev

Maandag 24 augustus 2015
Middelfart-Haderslev Afgelegde afstand: 27 nm Wind: ZZO 5
Vandaag flink eind gefietst door Hindsgavl park. Heel veel herten gezien. Mooie paden om te fietsen door beukenbos en graslanden en langs mooi landgoed, wat ze hier een slot noemen. Terug langs het water en
onder de oude brug door de stad ingegaan. Om 2 uur weer aan boord. De wind was er een beetje uitgezakt, en we hadden nog wel zin om te zeilen, dus op naar Haderslev. Toen we wegvoeren hadden we nog wind uit het oosten, maar al heel snel draaide de wind naar bijna zuid, en konden we kruisen. Tegenstrooms dus met moeite 5 knopen. Maar wel lekker zeilen, met aantal tegenstanders. Doordat we dus veel langzamer opschoten dan we verwacht hadden, en ook nog extra mijlen moesten kruisen, waren we pas tegen achten in Haderslev en zaten we pas om 9 uur te eten.

Dinsdag 25 augustus 2015
Zoals verwacht een dagje blijven liggen.
Vanmorgen de stad ingelopen. Begon te miezeren, maar we waren al te ver weg om paraplu te gaan halen. De Dom in geweest. Prachtig orgel hebben ze eren een heel groot schip aan het plafond. Daarna de winkelstraat in. Er was een Internationalt Marked. Wel grappig, naast Italianen, Duitsers en Poolse, Franse en Finse kramen ook Nederlandse kramen. En dat kwam goed uit. Vanmorgen had Jan net zijn laatste kaas van Chris opgegeten. En de kaas die je hier in de supermarkt kan kopen, is zo jong, dat er geen smaak aanzit. Dus we konden een echt stuk belegen kaas kopen. Ook Nederlandse kram met speculaas en stroopwafels, iets met Nutella en oliebollen. Deze marktmensen trekken vanaf juni tot oktober door Denemarken, staan in verschillende plaatsen een dag of 4. Toen we weer richting boot wilde gaan, kregen we een wolkbreuk. Even blijven schuilen tot het ergste voorbij was. Vanmiddag wel weer zon, maar stuk frisser en heel veel wind. We hebben 36 knopen op de meter gezien, windkracht 8. En dan liggen wij nog aardig in het binnenland, in een beschutte haven.
Vanmiddag kwam de Klimduin, een victoire 933 binnen, die tegenover ons ligt in Augustenborg. Dit schip is van de marine, en er zitten dus altijd verschillende mensen op. Nu zat de secretaris van de KNRM van Hansweert aan boord.

Woensdag 26 augustus 2015
Tot een uur of 2 heeft het behoorlijk gewaaid, daarna zakte de wind er aardig uit. Maar we hadden al besloten te blijven liggen. Vanmorgen even de stad ingewandeld. Aan de overkant van waar wij liggen, hebben ze een aardig modern waterfront gemaakt. Daar even naar toe gewandeld. Er is een openluchtbioscoop, wel overdekt. Verder een koepel waarin klimwanden en een skatebaan. Ook buiten hebben ze een prachtige skatebaan. Een oude met vissen beschilderde silo is een klimwand. Jammer genoeg was er niemand bezig, maar dat is echt een heel eind dat jet moet klimmen.
Jan heeft de rubberboot schoon gespoten en opgeruimd. Ik ben een eind gaan fietsen, o.a. naar het kerkje van Starup. Morgen krijgen we echt slecht weer, daarna moet het weer beter worden. Dus we gaan er vanuit dat we vrijdag richting Augustenborg varen.

emmy

De reisavonturen van: === Jan van Oostende === ====== Emmy Könst ====== Seizoen 2013 Dit jaar staat een grote tocht op de planning. Van mei t/m september vrij. Lijkt nu al tekort te worden. Plannen: Limfjord, Stavanger, Gotakanaal, Alandeilanden en daarna is het nog een vraagteken, is afhankelijk van tijd en weer. Seizoen 2012 Dit jaar plannen richting Bornholm en Christianso. En tussendoor lekker in Denemarken zeilen. Seizoen 2011 Nog een jaartje Denemarken, en er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Bevalt te goed. Doel is dit jaar richting Stockholm. Seizoen 2010 Marit en Emmy beginnen met een stedentrip naar Parijs. En in april begint dan weer zeilseizoen. Boot ligt, omdat het heel erg goed bevalt, nog steeds in Denenmarken. Streven is dit jaar de westkust van Noorwegen. Seizoen 2009 Boot heeft overwinterd in Augustenborg en kunnen we beginnen we aan ons 2e seizoen in Denemarken. Er zijn vakantieplannen voor Zweden of Noorwegen. Seizoen 2008 Zeilen in Denemarken is magnifiek, en daar we er nu eens een langere tijd willen rondzeilen, zonder de druk van terugtocht, hebben we besloten onze boot, een Victoire 1200, een jaar in Augustenborg in Denemarken te leggen. In voorjaar brengen we de boot weg met Rene en Monique. In juni/juli zeilen we met dochter Marit en neef Rogier Dekker uit Australië. Daarnaast zullen we in ieder geval ook nog wat tijd samen doorbrengen aan boord.