Tunø - Reisverslag uit Tunø, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu Tunø - Reisverslag uit Tunø, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu

Tunø

Blijf op de hoogte en volg emmy

13 Augustus 2015 | Denemarken, Tunø

Donderdag 13 augustus 2015
Ebeltoft-Tunø Afgelegde afstand: 18nm Wind: NO1
Jan en ik zijn vanmorgen even naar de watersportwinkel geweest, maar zoals verwacht hadden ze ons merk toiletpomp niet. Wel een nieuwe parasol gekocht, een nieuwe hoed voor Jan en 2 Fjall Raven-broeken. Door het dorp naar de supermarkt. Jan heeft goed zijn best gedaan met lopen. Jan en Marit uit bed toen we terug kwamen. Op motor naar Tunø. Het is raar dat we al zolang zo weinig wind hebben. Wel lekker weer. Tunø was gezellig druk. Onze plek aan de steiger was nog vrij,we paste precies. Jan en Marit naar het strand, wij op de fiets klein rondje eiland. Jan elektrisch, dus die haalde alle heuvels, ik had het iet zwaarder. Marit is de hele dag al knap chagrijnig. Te kort slaap zegt ze. Hele dag vrij kort af. Vanavond hebben ze samen gekookt. Wel af en toe gekibbel, maar resultaat was goed. Om klokslag 8 zoals voorspeld begon de wind toe te nemen. Lopen ook wat golven naar binnen, dus ben benieuwd wat het vannacht en morgen gaat worden. Tot windkracht 8 voorspeld. Wind gaat wel naar ZO draaien, waardoor niet meer recht op de haveningang. Vanavond hebben Jan en ik nog even gewandeld. Toen we naar de boot liepen, lag er een stel in de hangmatten te kleffen. Dat wilden wij aan Jan en Marit gaan vertellen, maar ze waren niet aan boord. Bleek dat zij het stel waren dat lag te kleffen in de hangmat.
Marit had nog een strakke actie vanavond: ze zette de elektrische waterkoker op het gas. Ik zag het net te laat, de 1e rookdampen kwamen er van af.

Vrijdag 14 augustus 2015
Vandaag warme winderige dag. Vanmiddag stond er een poos een ruime 6. En aan eind van de middag gingen er over het vaste land wat onweersbuien over met mooie flitsen. Wij hebben geen regen gehad, maar het koelde wel af. Er was vandaag wel wat verhuisactiviteit in de haven. De boxen aan bakboord liggen niet zo prettig met deze wind, en daardoor verhuizen er nog al wat boten naar plekken die beter zijn. Maar dat gaat natuurlijk niet altijd helemaal goed. Verder kwamen er nog wat bootjes binnen wat soms ook spectaculair ging. Mensen gaan soms zo slecht voorbereid de haven in. De mooiste vandaag was iemand die een lijntje gaf aan iemand op de wal, en toen zelf ook afstapte met het andere eindje in zijn hand. Hij kon nog net terug springen, voordat de boot wegwoei. Jan en ik zaten te yatzeeen en dat schoot daardoor niet op.
Jan en ik hebben een wandeling naar de klif gemaakt. Jan heeft bij elkaar wel zo'n 4 km gelopen. Tussendoor gerust op elk bankje dat we tegenkwamen. Verder ook nog stukje gefietst. Janvd en Marit hebben vanavond , net als gisteren gekookt. Ze hebben boodschappen in het dorp gehaald. Verder waren ze niet tot actie te krijgen. Gelukkig toen we aan de afwas toe waren gingen ze wandelen.
Ze hebben een rit geboekt bij Blablacar. Zondag moeten ze om 10.45 uur in Kolding op station zijn, en krijgen ze een rit naar Eindhoven met een Pool. En dit voor 24 euro p.p. en dan nog met OV-kaart naar Amsterdam.

• 14 Augustus 2015 - 14:01

Gerrit:

Zoals altijd blij met je verslagen!

emmy

De reisavonturen van: === Jan van Oostende === ====== Emmy Könst ====== Seizoen 2013 Dit jaar staat een grote tocht op de planning. Van mei t/m september vrij. Lijkt nu al tekort te worden. Plannen: Limfjord, Stavanger, Gotakanaal, Alandeilanden en daarna is het nog een vraagteken, is afhankelijk van tijd en weer. Seizoen 2012 Dit jaar plannen richting Bornholm en Christianso. En tussendoor lekker in Denemarken zeilen. Seizoen 2011 Nog een jaartje Denemarken, en er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Bevalt te goed. Doel is dit jaar richting Stockholm. Seizoen 2010 Marit en Emmy beginnen met een stedentrip naar Parijs. En in april begint dan weer zeilseizoen. Boot ligt, omdat het heel erg goed bevalt, nog steeds in Denenmarken. Streven is dit jaar de westkust van Noorwegen. Seizoen 2009 Boot heeft overwinterd in Augustenborg en kunnen we beginnen we aan ons 2e seizoen in Denemarken. Er zijn vakantieplannen voor Zweden of Noorwegen. Seizoen 2008 Zeilen in Denemarken is magnifiek, en daar we er nu eens een langere tijd willen rondzeilen, zonder de druk van terugtocht, hebben we besloten onze boot, een Victoire 1200, een jaar in Augustenborg in Denemarken te leggen. In voorjaar brengen we de boot weg met Rene en Monique. In juni/juli zeilen we met dochter Marit en neef Rogier Dekker uit Australië. Daarnaast zullen we in ieder geval ook nog wat tijd samen doorbrengen aan boord.