Skudeneshavn - Reisverslag uit Skudeneshavn, Noorwegen van emmy Konst - WaarBenJij.nu Skudeneshavn - Reisverslag uit Skudeneshavn, Noorwegen van emmy Konst - WaarBenJij.nu

Skudeneshavn

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg emmy

04 Juni 2013 | Noorwegen, Skudeneshavn

Dinsdag 4 juni 2013
Espevær-Skudeneshavn Wind NW 5-6 Afgelegde afstand: 30nm

Alweer zo’n mooie dag. Met rustig windje vertrokken. Hadden in 1e instantie te weinig kleren aan, want op zee bleek het toch behoorlijk koud. We voeren tot Haugesund uitgeboomd, maar hielden daarmee de zon ook tegen. Kwamen een Victoire 1044 tegen, de Eleanor. In de Karmsundet steeds meer wind. Liepen wel 8 knopen. Zijn Skudeneshan ingelopen. Bij aftuigen woei je bijna van dek af. We liggen op redelijk beschut plekje, maar ook hier af en toe windkracht 7. En een hele koude wind. Skudeneshavn is een heel mooi plaatsje. Vooral het oude gedeelte. Dit is ook autovrij, op last van de brandweer.
Elk jaar is er een festival in deze haven, waar zo’n 600 boten en zo’n 35 tot 40.000 bezoekers op af komen. Kan je je nu niet voorstellen, wij zijn nu de enige passant. Van het geld dat dit opbrengt knappen de bewoners die om de haven heen wonen de haven op. Wij hebben vanavond de cobb op de picknickplaats gezet en hebben aan een picknicktafel zitten eten. Af en toe komen er dan mensen langslopen, en die zijn dan bezig te kijken wat ze voor het komend festival nog moeten regelen. Er was nu iemand die de picknicktafels kwam controleren. Die leken ons nog redelijk goed, maar volgens hun niet. Er moest op gedanst kunnen worden.
Grappig, op Marintraffic heeft iemand 3 foto´s van onze boot gezet, terwijl we in Leirvik lagen.

• 04 Juni 2013 - 21:35

Gerrit:

Kom een beetje nde warmet jullie vaarplan: Eeerst zien we Emmy down inder en nu liggen jullie blijkbaar in Borneo of zo, allemaal huizen op palen.
    Wat maken jullie toch een prachtige reis. Wordt het wel of niet Stavanger? Afgelopen zondag een "rustdag" met schoonschip maken dan is de Preekstoel toch ook wel gepast.
    Hier gaat alles het gewone gangetje. De zebra bij Havikshoek is weer wit geverfd en wij krijgen vrijwel zeker een uittrekbaar windscherm.
    SAnne belde, dat de Poseidon in Enkhuizen lag en dat alle Rijnvaart boven Keulen is gestremd door hgoogwater. We zullen wel zien
    Lieve groet van Pien en mij uiteraard.

• 04 Juni 2013 - 22:30

ANNe:

Zag de Poseidon aan de L-steiger dus belde je ouders even om dat te melden. Konden ze alvast maximaal in vakantiestemming komen, maar ze kozen voor de maximale verrassing over een paar weken. Theo heeft vandaag met z'n boot "proefgelegen" in Stavoren. Ja ja, voor KWA en Maxima heeft hij wel de maximale diepgang want het was nogal ondiep op z'n ligplaats. Hij komt aan sb voor het sluisje te liggen.
    Op 14 juni schijnt hier Maximaal enthousiasme te komen. Je kan dan bij 't Ankertje zelfs een gerecht met de naam "Maximaaltje" bestellen. De watersportindustrie denkt aan maximale exposure door met jachten in het Krabbersgat te ankeren bij de Mastenbar. En dit alles omdat het koninklijk paar maximaal 20 minuten hier is.
    Ik zal jullie dienaangaande maximaal blijven informeren.

• 05 Juni 2013 - 02:54

Corina:

Te gek, eerst dronken worden, schapenkop eten, dan in gezelschap van orca's naar het zuiden om op de tafel te dansen... Jullie maken toch wel nieuwe plannen he? xxx

emmy

De reisavonturen van: === Jan van Oostende === ====== Emmy Könst ====== Seizoen 2013 Dit jaar staat een grote tocht op de planning. Van mei t/m september vrij. Lijkt nu al tekort te worden. Plannen: Limfjord, Stavanger, Gotakanaal, Alandeilanden en daarna is het nog een vraagteken, is afhankelijk van tijd en weer. Seizoen 2012 Dit jaar plannen richting Bornholm en Christianso. En tussendoor lekker in Denemarken zeilen. Seizoen 2011 Nog een jaartje Denemarken, en er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Bevalt te goed. Doel is dit jaar richting Stockholm. Seizoen 2010 Marit en Emmy beginnen met een stedentrip naar Parijs. En in april begint dan weer zeilseizoen. Boot ligt, omdat het heel erg goed bevalt, nog steeds in Denenmarken. Streven is dit jaar de westkust van Noorwegen. Seizoen 2009 Boot heeft overwinterd in Augustenborg en kunnen we beginnen we aan ons 2e seizoen in Denemarken. Er zijn vakantieplannen voor Zweden of Noorwegen. Seizoen 2008 Zeilen in Denemarken is magnifiek, en daar we er nu eens een langere tijd willen rondzeilen, zonder de druk van terugtocht, hebben we besloten onze boot, een Victoire 1200, een jaar in Augustenborg in Denemarken te leggen. In voorjaar brengen we de boot weg met Rene en Monique. In juni/juli zeilen we met dochter Marit en neef Rogier Dekker uit Australië. Daarnaast zullen we in ieder geval ook nog wat tijd samen doorbrengen aan boord.