Aalborg - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu Aalborg - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu

Aalborg

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg emmy

07 Mei 2013 | Denemarken, Aalborg

Dinsdag 7 mei 2013
Grenȧ-Aalborg Wind N->O 0-2 Afgelegde afstand: 61 mijl

Vandaag mocht Jan weer een hele dag, in stralende zon, op de motor. Doorgezet tot Aalborg. In haven, die volgens kaart 2.50m diep moet zijn, en in werkelijkheid maar 2m diep is, ligt hij met 2.10m diepgang lekker vast. En nu moet hij tot zaterdag op mij wachten.

Woensdag 8 mei 2013
Aalborg Wind: Oost 5

Jan mocht vanmorgen uitslapen. Hij had alle gordijnen dichtgemaakt, zodat het goed donker zou zijn, maar was toch al om 8 uur wakker. Hij heeft nog genoeg klussen om zich mee te vermaken. Helaas geen elektriciteit, dus hij kan niet stofzuigen. Maar dweilen ging ook, zei hij.De Kvickly is 300m vanaf de boot, dus we kunnen zaterdag goed inkopen doen. Verder had hij vandaag echt slecht weer, een harde oostenwind, veel regen en koud. De nieuwe regentent kon gelijk uitgeprobeerd worden, maar met de harde oostenwind op kont van schip, gaat de regen nog horizontaal de kuip in.
Ook had hij tijd om foto´s te uploaden. Helaas nog geen tijd om zelf een stukje te schrijven.

Donderdag 9 mei 2013

Vandaag de verjaardag van Marit. Heeft hij gevierd met ostepops en een biertje..
Vanochtend een opmerkelijke ontdekking: Vaste liggers hebben een kaart en passanten kunnen gewoon stekker in stopcontact steken. Dat zou in Nederland nooit zo werken. Die zijn daar veel te zuinig voor en zouden de stekker gewoon in stopcontact steken, zonder kaart. Naast de boot een paal en de stekker er gewoon in. Dus alles gestofzuigd, en wat inbouwwerk kunnen doen.

Zaterdag 11 mei 2013
Ik ben gisterenavond door Rolf en Marit naar de trein in Enkhuizen gebracht. Op laatst toch een beetje stressen, maar alles is gelukt.
In Amsterdam was ik natuurlijk veel te vroeg. De trein naar Denemarken was er om 18.45 uur. Een enorme trein, met Duitse, Poolse en Deense wagons. En vannacht is dit ergens gesplitst, want in Flensborg was het nog steeds een enorme trein, maar nu alleen met Deense wagons.
Ik lag in een coupé met een in Aarhuus studerende Chinese en haar vriendje die 2 weken Europa deed (een echte Chinese chinees, sprak geen Engels) , 2 Zweedse meiden, die dagje Amsterdam gedaan hadden, en een Deense theologe die in Nijmegen zo iets als begrafeniskunde Nijmegen studeert. Interessant gezelschap.
Er waren verder geen zitplaatsen, dus iedereen ging gelijk in zijn bed liggen. En zo wat kletsen, lezen, eten drinken etc. Later toen ik door de trein liep, zag ik dat er mensen waren die wel zitplaatsen van de slaapplaatsen gemaakt hadden. Het kon dus wel.
In Emmerich werd de trein even stilgezet voor paspoortcontrole. Echt goed geslapen heb ik niet, maar het was wel lekker dat je kon liggen. En blijkbaar heb ik toch meer geslapen dan ik dacht, want van het ontkoppelen van treinen en weer koppelen heb ik niets gemerkt. Vanmorgen waren de coupés naast die van mij bezet, en dit was gisterenavond nog niet het geval.
In Kolding overgestapt op de lokale trein. Na 4 uurtjes in om 12.00 uur was ik in Aalborg-West waar Jan mij met een vouwfietsje stond op te wachten. Daar kon de enorme zware tas op vervoert worden. Vanaf station kon je de boot bijna zien.
Vanmiddag bezig geweest met mijn spullen in te ruimen. Jan zijn klussen bewonderd, boodschappen gedaan en daarna nog een wandeling naar de stad gemaakt. Op terugweg begon het flink te regenen, dus we kwamen als 2 verzopen katten aan boord. Hebben een natte nacht voor de boeg.
Maar de kachel staat aan, lekker soepie gemaakt, en zachtjes tikt de regen op ons hutje. wat wil je nog meer.

• 08 Mei 2013 - 03:28

Corina:

Leuk, je bent op reis en nog niet. Goeie reis voor jou Vrijdag! En veel geduld voor Jan... Liefs, Corina

• 08 Mei 2013 - 13:37

Gerrit:

Zo heeft Jan mooi veel tijd om schipshape te maken voor zijn lief komt

• 08 Mei 2013 - 22:39

Roon:

Prachtig, vlak zeetje, geen wind...heerlijk...;-)

• 09 Mei 2013 - 09:33

Christina Groen:

jullie gaan ervoor!! top, ik ga jullie "volgen" via de digitale snelweg! plezier en doe vooral voorzichtig

• 09 Mei 2013 - 20:22

Andrea:

Balen dat je vast ligt Jan. Gelukkig komt mijn zussie gauw.

• 10 Mei 2013 - 16:14

Annemieke Kleinhout:

Vanmiddag kon Emmy eindelijk op de afdeling zeggen dat ze nu echt,echt op vakantie gaat.
    Buro aan kant, agenda dicht computer en licht uit.Eindelijk is het zo ver!
    Heb het fijn samen en geniet ervan.

• 11 Mei 2013 - 17:04

Dick:

Hallo Jan en Emmy
    Moet ik de meterstand van de P W N even invullen en opsturen?
    Heel veel plezier nu weer ,,samen,, gr Dick

• 11 Mei 2013 - 22:00

Pien En Gerrit:

Lieve beiden,
    Bij het begn van een vakantie, die een heel seizoen omvat, een behouden vaart toegewenst.
    Blij met goed bericht over de treinreis.
    De fotoos van Jan tot nu waren typisch van een eenzame zeiler

• 12 Mei 2013 - 17:09

Roon:

Ha...das mooi.
    Lieve beiden... kan ik mooi ff jatten, dank je Pien/Gerrit...;-)

Lieve beiden,

...een Chinese chinees...Jan's klussen bewonderen...een natte nacht...
    Ik kan niet wachten tot het volgende verslag. Whooaaahahaha

Nu weer ff normaal.
    Jan, heb je voor mij wat specs van jullie boot?
    Afm., zeil opp., motor, soort boot enz.
    Dat maakt het voor mij wat duidelijker..;-)
    mooie avond.

Roon

• 12 Mei 2013 - 20:13

Marit:

Hoi!
    ik zei toch dat je veel te vroeg zou zijn, haha!
    Heb nu Skype op m'n iPad dus binnenkort kunnen we dat wel even doen. (Heb nu nog geen internet thuis).
    Rolf wil graag aangemeld worden voor de nieuwsbrief, weet niet hoe dat moet.
    Nog een fijne Moederdag!
    Kus

emmy

De reisavonturen van: === Jan van Oostende === ====== Emmy Könst ====== Seizoen 2013 Dit jaar staat een grote tocht op de planning. Van mei t/m september vrij. Lijkt nu al tekort te worden. Plannen: Limfjord, Stavanger, Gotakanaal, Alandeilanden en daarna is het nog een vraagteken, is afhankelijk van tijd en weer. Seizoen 2012 Dit jaar plannen richting Bornholm en Christianso. En tussendoor lekker in Denemarken zeilen. Seizoen 2011 Nog een jaartje Denemarken, en er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Bevalt te goed. Doel is dit jaar richting Stockholm. Seizoen 2010 Marit en Emmy beginnen met een stedentrip naar Parijs. En in april begint dan weer zeilseizoen. Boot ligt, omdat het heel erg goed bevalt, nog steeds in Denenmarken. Streven is dit jaar de westkust van Noorwegen. Seizoen 2009 Boot heeft overwinterd in Augustenborg en kunnen we beginnen we aan ons 2e seizoen in Denemarken. Er zijn vakantieplannen voor Zweden of Noorwegen. Seizoen 2008 Zeilen in Denemarken is magnifiek, en daar we er nu eens een langere tijd willen rondzeilen, zonder de druk van terugtocht, hebben we besloten onze boot, een Victoire 1200, een jaar in Augustenborg in Denemarken te leggen. In voorjaar brengen we de boot weg met Rene en Monique. In juni/juli zeilen we met dochter Marit en neef Rogier Dekker uit Australië. Daarnaast zullen we in ieder geval ook nog wat tijd samen doorbrengen aan boord.