Sejerø - Reisverslag uit Sejerø, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu Sejerø - Reisverslag uit Sejerø, Denemarken van emmy Konst - WaarBenJij.nu

Sejerø

Blijf op de hoogte en volg emmy

26 Augustus 2014 | Denemarken, Sejerø

Dinsdag 26 augustus 2014
Langør-Sejerø Wind: N4 Afgelegde afstand: 19 nm
Ik kon het niet laten een rondje Stavns fjord te fietsen. Was lekker weer en nog weinig wind. Tot Stavns gekomen, en daarna weer teruggefietst. Stukje over wandelpaden, waarbij ik de fiets over hekjes moest tillen, en dat ging goed. Mooi en apart landschap. Tegen twaalven vertrokken naar Sejerø. Fjord uit op de motor. Bij de kardinaal de zeilen gehesen. Wind zou afnemend zijn, en we hadden maar 6 knopen wind. Maar na een uurtje waren dat al 14 tot16 knopen en was wind noordoostelijk geworden, Dus liepen we al weer meer dan 6 knopen. Hoe zo afnemende wind…… In Sejerø fietsjes weer opgetuigd en naar de vuurtoren gefietst op noordwestelijke punt van het eiland. Het is een beetje rommelig eiland. Rondom de huizen en boerderijtjes veel troep, aantal leegstaan de huizen, of huizen waarin niet permanent gewoond wordt. Veel herten, hazen, patrijzen, fazanten. Behoorlijk heuvelachtig landschap. Mooie uitzichten over zee, en vanavond prachtige zonsondergang.

Verslag uit: Denemarken, Sejerø

Zeilseizoen 2014

We laten het doel afhangen van de wind

09 September 2014

Æroskøbing

01 September 2014

Rudkøbing
emmy

De reisavonturen van: === Jan van Oostende === ====== Emmy Könst ====== Seizoen 2013 Dit jaar staat een grote tocht op de planning. Van mei t/m september vrij. Lijkt nu al tekort te worden. Plannen: Limfjord, Stavanger, Gotakanaal, Alandeilanden en daarna is het nog een vraagteken, is afhankelijk van tijd en weer. Seizoen 2012 Dit jaar plannen richting Bornholm en Christianso. En tussendoor lekker in Denemarken zeilen. Seizoen 2011 Nog een jaartje Denemarken, en er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Bevalt te goed. Doel is dit jaar richting Stockholm. Seizoen 2010 Marit en Emmy beginnen met een stedentrip naar Parijs. En in april begint dan weer zeilseizoen. Boot ligt, omdat het heel erg goed bevalt, nog steeds in Denenmarken. Streven is dit jaar de westkust van Noorwegen. Seizoen 2009 Boot heeft overwinterd in Augustenborg en kunnen we beginnen we aan ons 2e seizoen in Denemarken. Er zijn vakantieplannen voor Zweden of Noorwegen. Seizoen 2008 Zeilen in Denemarken is magnifiek, en daar we er nu eens een langere tijd willen rondzeilen, zonder de druk van terugtocht, hebben we besloten onze boot, een Victoire 1200, een jaar in Augustenborg in Denemarken te leggen. In voorjaar brengen we de boot weg met Rene en Monique. In juni/juli zeilen we met dochter Marit en neef Rogier Dekker uit Australië. Daarnaast zullen we in ieder geval ook nog wat tijd samen doorbrengen aan boord.