Eiffeltoren en de grote koepoort - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van emmy Konst - WaarBenJij.nu Eiffeltoren en de grote koepoort - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van emmy Konst - WaarBenJij.nu

Eiffeltoren en de grote koepoort

Door: Skuum

Blijf op de hoogte en volg emmy

23 Februari 2010 | Frankrijk, Parijs

Dinsdag 23 februari 2010
Vanmorgen wat later uit bed. Om half 10 aan ontbijt. Maar tegen elven waren we al weer bij de Eiffeltoren. Heel stoer de 1e 2 verdiepingen met de trap gedaan. 2x 360 treden. Toen zaten we op 115m hoogte. De rest moest met de lift. En dan zit je op 276m hoogt. Uitzicht was natuurlijk prachtig. Maar de toren is lelijk en roestig. Het waaide behoorlijk, en je voelde de toren bewegen. Gaf vreemd gevoel in je buik. Daarna weer naar beneden, en even onderaan de toren gezeten. En daar lopen allemaal pikzwarte jongens met bossen met Eiffeltorens aan een ronde ring. Er komen er 2 politieagentjes op de fiets slippend aangereden, de jongens rennen heel hard weg of verstoppen zich ergens. Was echt een soort slapstick. Vervolgens proberen de agenten de jongens in te sluiten door allebei een andere kant op te fietsen, om een van de voeten van de toren, en de jongens weer rennen. En de agenten zijn nog niet eens verdwenen of ze staan hun spullen al weer te verkopen. 4 torens voor 1 euro. Ik heb me kunnen inhouden en niets gekocht.

Daarna de Seine overgestoken over pond d’Léna. Langs de Trocadérofonteinen(die het helaas niet deden) naar Palais de Chaillot gelopen. Daar moet je niet te lang staan, want je krijgt constant verzoek van mensen of je ze wilt fotograferen, met als achtergrond de Eiffeltoren. In ruil daarvoor wilden ze ons ook op de foto zetten, en dat hebben we dus ook maar laten doen.

Weer op de metro gestapt en naar Champs-Elysées gegaan. Richting Arc de Triomphe gelopen. Daar even gezeten. Marit vond het net de Koepoort, maar dan effies groter. Marit besloot dat ze genoeg geklommen had en is naar een CD-winkel gegaan. Ik heb in mijn eentje de Arc nog even beklommen. Het uitzicht hier is ook heel mooi, met name omdat het als een spin in een web ligt. Alle grote straten komen hierop uit.
Daarna Marit weer opgezocht die natuurlijk nog lang niet klaar was. Maar ze moest mee. Toen we echter naar buiten wilden gaan, hoosde het enorm. Even een binnengang met winkels ingelopen en wat etalages bekeken. Een simpel overhemd kost hier al 1400 euro. De hele wijk en alle winkels hier zijn zo vreselijk chique. We zijn de hele ChampsElysées afgelopen, tot Grand Palais en Petit Palais. Hiervandaan weer de Seine overgestoken, over de mooiste brug, Pont Alexandre lll. Het is allemaal gigantisch groot, en open. Weer op de metro gestapt, en richting hotel gegaan. Was ondertussen al weer een uur of 4. Wat lekkers bij de winkel op de hoek gekocht, en toen even lekker een uurtje op bed zitten lezen.

Om uur of half zes weer de stad in. Met metro naar De Marais. Bij Bastile uitgestapt en daarvandaan gaan lopen. Dit is echt een hele leuke wijd. Hele mooie galeries, met echt heel mooi werk. Veel leuke kleine straatjes, en grappige winkeltjes. En een aantal 2e ahndswinkels, helemaal volgestouwd met kleding. Marit eindelijk iets gescoord, een jurk voor van de zomer.
Daarna weer een eettentje gezocht in Quartier Latin. Marit kip gegeten en ik een zalm. Was weer prima.

• 24 Februari 2010 - 12:45

Skuum:

Ik wil een Eiffeltoren!

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

emmy

De reisavonturen van: === Jan van Oostende === ====== Emmy Könst ====== Seizoen 2013 Dit jaar staat een grote tocht op de planning. Van mei t/m september vrij. Lijkt nu al tekort te worden. Plannen: Limfjord, Stavanger, Gotakanaal, Alandeilanden en daarna is het nog een vraagteken, is afhankelijk van tijd en weer. Seizoen 2012 Dit jaar plannen richting Bornholm en Christianso. En tussendoor lekker in Denemarken zeilen. Seizoen 2011 Nog een jaartje Denemarken, en er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Bevalt te goed. Doel is dit jaar richting Stockholm. Seizoen 2010 Marit en Emmy beginnen met een stedentrip naar Parijs. En in april begint dan weer zeilseizoen. Boot ligt, omdat het heel erg goed bevalt, nog steeds in Denenmarken. Streven is dit jaar de westkust van Noorwegen. Seizoen 2009 Boot heeft overwinterd in Augustenborg en kunnen we beginnen we aan ons 2e seizoen in Denemarken. Er zijn vakantieplannen voor Zweden of Noorwegen. Seizoen 2008 Zeilen in Denemarken is magnifiek, en daar we er nu eens een langere tijd willen rondzeilen, zonder de druk van terugtocht, hebben we besloten onze boot, een Victoire 1200, een jaar in Augustenborg in Denemarken te leggen. In voorjaar brengen we de boot weg met Rene en Monique. In juni/juli zeilen we met dochter Marit en neef Rogier Dekker uit Australië. Daarnaast zullen we in ieder geval ook nog wat tijd samen doorbrengen aan boord.